Musik i Hans Tausens Kirke: Efterår 2024

Kantategudstjeneste: Søndag den 13. oktober klokken 16

Johann Sebastian Bach, BWV 49: "Ich geh’ und suche mit Verlangen". J.S. Bach komponerede denne kirkekantate i Leipzig og opførte den første gang den 3. november 1726. Det er en solokantate, en dialog mellem sopran og bas.

Medvirkende:

Sopran Helena Magnusson, bas Joel Kyhle, orkester Originalerne.org, liturg Ghita Katz Olsen.

Portrætkoncert med komponist Loïc Destremau: Torsdag den 31. oktober klokken 19.30

Ved denne koncert præsenterer vores nye organist sin kompositoriske side og byder hermed publikum velkommen til en smag på, hvad der i klassisk musikhistorisk forstand måske kan opfattes som "spritny" instrumentalmusik, skrevet af Loïc inden for de seneste år.

Julekoncert med The Baroque Society: Søndag den 8. december klokken 16

"Natale - julespecial" er The Baroque Society’s julekoncert i Hans Tausens Kirke.

Vi tager sydpå - til de franske sneklædte alper og Muffats magiske univers - og hele vejen til Rom og Corellis pastorale klange. Dybt inde blant Venedigs labyrinter bliver vi fanget af Tomaso Albinonis Sinfonie a cinque - musik som varmer hjerte og sjæl. Vi ender vores adventsrejse i Napoli hos den mesterlige Alessandro Scarlatti. Chancerne er store for, at vi smutter forbi Nürnberg og Pachelbel på vej tilbage - men stop! - vi spiller ikke den kanon du allerede kender - vi har nye skatte på lager…

Tør du? Vi glæder os! Og lover masser af sydlandsk julestemning, selvsagt.

The Baroque Society er Københavns nye barokband - et karismatisk ensemble som vil gøre klassiske koncertoplevelser vedkommende for nye generationer. Sammen kombinerer de barokmusikkens virtuositet og elegance med improvisation og visionær programlægning. For hvad hvis noget af den smukkeste musik der findes endnu ikke er opdaget?

Medvirkende: Jesenka Balic Zunic, barokviolin - Louise Gorm, barokviolin - Mikkel Schreiber, barokbratsch - Adam Grauman, gambe - Yngvild Haaland Ruud, cembalo & musikalsk ledelse

Julekoncert med universitetskoret MUKO: Fredag den 13. december klokken 17

Julemusik og fællessang under ledelse af Nenia Zenana.